هفته آینده بورس به کدام سمت حرکت می کند؟


بازار بورس هفته گذشته تا حدودی ناآرام بود ، زیرا کمی جنب و جوش سیاسی به خود گرفت و فعالان بازار سرمایه منتظر تایید وزیران پیشنهادی برای ارائه برنامه های خود در زمینه های مورد نظر بودند. در همین راستا ، ما در هفته آینده نظر کارشناسان را درباره وضعیت بازار سرمایه جویا شدیم.

جواد عشقی نژاد در مورد پیش بینی وضعیت بورس در این هفته گفت: “با توجه به هفته گذشته ، می توانیم نسبت به هفته آینده به نتیجه خوبی برسیم. یکی از رویدادهای مهم هفته گذشته معرفی کابینه جدید دولت به مجلس. ” به تأیید وزرای پیشنهادی دولت که روز چهارشنبه انجام شد نیز یکی از رویدادهای مهم هفته گذشته بود که نباید از آن غافل شویم.

وی ادامه داد: تسلط طالبان بر افغانستان عرضه دلارهای کاغذی از هرات را نیز کاهش داد که بر تقاضا و قیمت دلار و برابری ریال و دلار تأثیر گذاشت ، زیرا این قیمتی است که مستقیماً بر بازار سهام و سودآوری صنایع. ” اثر دارد.

نهایی شدن کابینه پیشنهادی باعث ایجاد آرامش در بازار سهام می شود

این کارشناس بازار سرمایه گفت: عواملی مانند نهایی شدن کابینه پیشنهادی ، ورود برنامه ها به مرحله اجرایی و آرامش نسبی که در افغانستان ایجاد می شود ، می تواند ثبات موقت برابری نرخ ارز و سیاست پولی کشور را ایجاد کند. رئیس کل بانک مرکزی واضح تر می شود.

وی ادامه داد: دستور اصلاح بودجه کشور نیز می تواند بر توازن و کنترل بودجه تأثیر بگذارد ، بنابراین همه عوامل فوق می تواند بر آرامش سیاسی و رفتار اقتصادی سرمایه گذاران تأثیر بگذارد.

عشقی نژاد با اشاره به موضوع کالاها و قیمت های جهانی که بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می دهد ، گفت: در همه کشورهای جهان به ویژه چین که بزرگترین مصرف کننده کالاهای جهان است ، آثار کرونا کاهش یافته است که می تواند تقاضا را افزایش دهد. مانند هفته های گذشته. ” افزایش برای کالاها این افزایش تقاضا می تواند برای چند هفته آینده ادامه یابد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: همچنین سایر بخشهای اقتصادی قادر به سرمایه گذاری با ارزهای کوچک نیستند ، بنابراین در شرایط فعلی اکثر ارزها به بازار سهام می روند ، اما این ورود پول به بازار در سهام بزرگ و کمتر خواهد بود. در سهام کوچکتر است. ” البته به شرطی که دلار ثبات خود را حفظ کند.

هفته آینده بورس به کدام سمت حرکت می کند؟

پول بازار سرمایه را ترک نمی کند

عشقی نژاد توضیح داد: در هفته آینده پول از بازار خارج نمی شود ، اما ممکن است پول از سهم به سهم دیگر یا از صنعت به صنعت دیگر منتقل شود ، اما ورود سرمایه به بازار با توجه به شرایط موازی می تواند انجام شود. بازارها. ” پیوسته باشید.

انتشار گزارشهای ماه آگوست مهمترین رویداد در هفته آینده است

مهدی دلبری در مورد پیش بینی بازار بورس برای هفته جاری گفت: “انتشار گزارشهای مرداد ماه مهمترین رویداد در هفته آینده است. تا کنون ، طبق گزارشات منتشر شده ، گروههای فلزی گزارشات نسبتاً ضعیفی داشتند و سایر گروهها گزارشات متوازن داشتند.” . “

وی ادامه داد: فروش شرکت ها در مردادماه می تواند کمتر از تیرماه باشد که تاثیر منفی بر بازار دارد. علاوه بر این ، هفته گذشته شاهد کاهش قیمت نفت بودیم.

دلبری در مورد رای اعتماد وزرا گفت: فعالان بازار سرمایه منتظرند ببینند برنامه های اعلام شده از سوی تیم اقتصادی چگونه خواهد بود ، اگر برنامه وزیران جدید بر اساس قیمت گذاری غیر اجباری و مداخله دولت باشد ، می توانیم امیدوارم بازار شرایط متعادل تری را تجربه کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید شاهد سیاست های دولت در خصوص تعامل با جهان و جبران کسری بودجه با فروش نفت باشیم. با این حال ، کسری بودجه در صورت تداوم می تواند نرخ سود بانکی و تورم را افزایش دهد.

اکنون ، به گفته کارشناسان ، می توان نتیجه گرفت که با وضعیت وزیران پیشنهادی و رسیدن گزارش های ماه اوت برخی از شرکت ها ، بازار می تواند در هفته جاری وضعیت نسبتاً متعادل و رو به رشدی داشته باشد.

223227