واکنش رئیس سازمان بورس به تاثیر تحریم ها بر بازار سهام


محمدعلی دهقان دهنوی افزود: بازار سرمایه از ظرفیت بالایی برای تأمین مالی اقتصاد برخوردار است و تامین مالی دولت بخشی از تامین مالی اقتصاد خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه ظرفیت بازار سرمایه برای تأمین مالی اقتصاد کشور بکر و بزرگ است ، گفت: سیستم بانکی در تامین مالی به حداکثر ظرفیت خود رسیده و در مواردی مشکلاتی در فعالیت های خود دارد ، اما بازار سرمایه در مراحل اولیه خود قرار دارد و ظرفیت تامین مالی آن می تواند چندین برابر افزایش یابد.

دهقان دهنوی با تأکید بر اینکه دولت ها باید از بازار سهام حمایت کنند و قیمت گذاری اجباری را کنار بگذارند ، گفت: دولت باید آموزش و فرهنگ را در اولویت مردم قرار دهد تا در بازار سرمایه شرکت کنند و به عنوان ناشر ، مسئول بازار سرمایه باشد. بودن.

تفاوت در وضعیت شرکت ها در شرایط تحریم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه سازمان بورس باید همواره به عنوان ناظر بازار از ورود سهام و تحلیل بازار جلوگیری کند ، افزود: بازار بورس در حال حاضر بازاری بسیار مثبت است که حدود 3 شرکت را شامل می شود. در این بازار این شرکت صادرات محور است و برخی دیگر به تولیدات داخلی وابسته هستند ؛ بنابراین ، انواع صنایع و شرکت ها را در رابطه با صادرات و واردات در بازار می بینیم.

وی با بیان اینکه تأثیر رویدادهای مهم در کشور بر سهام همه شرکت ها یکسان نخواهد بود ، افزود: به عنوان مثال در صورت افزایش دلار ، انتظار می رود درآمد شرکت های صادرات محور در کوتاه مدت افزایش یابد ، خواهد بود.

دهقان دهنوی گفت: برای تجزیه و تحلیل تأثیر لغو تحریم ها بر بازار ، باید به این موضوع به طور کامل نگاه کرد ، زیرا آثار این رویداد می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد. لغو تحریم ها به نوبه خود هزینه معاملات را کاهش می دهد که برای شرکت ها مزیت محسوب می شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است شرکت ها برای صادرات محصولات خود متحمل هزینه می شوند که با لغو تحریم ها هزینه های تحمیل شده را به شدت کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه گشایش تجارت فرصت های جدید و بازارهای جدیدی را برای شرکت ها ایجاد می کند ، افزود: مشتریانی که به دلیل تحریم ها از همکاری با ایران کنار رفتند ، مجدداً برای خرید از شرکت های ایرانی اقدام خواهند کرد.

واکنش رئیس سازمان بورس در مورد تاثیر تحریم ها بر بازار سهام

تصمیم درست دولت برای مدیریت شرکتهای پذیرفته شده در بورس

دهقان دهنوی گفت که علاوه بر نقش نظارتی ، دولت نقش نظارتی نیز دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه باید مدیریت صحیح این شرکت ها برای حفظ تولید ، اشتغال و فروش مستمر محصولات فراهم شود ، افزود: سهامداران کوچک این بازار دارای حقوقی هستند که باید مورد توجه شرکت های مختلف قرار گیرد. . ” و حقوق آنها به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود.

وی گفت: ما به دنبال این هستیم که مسئولیتی کامل در مورد بازاری که دولت نقش نظارتی در آن دارد بر عهده بگیریم و در مواقع رکود بازار ضمن حمایت از سهام شرکت های وابسته به آن ، از افت شدید سهام این شرکت جلوگیری کنیم.

در میان مدت بازده خوبی در بازار سهام کسب کنید

وی با اشاره به اینکه بازار سهام در میان مدت و بلند مدت بازده خوبی را در مقایسه با همه بازارها برای سرمایه گذاران فراهم می کند ، گفت: “این بدان معنا نیست که اگر یک سهامدار بصورت کورکورانه سهامی بخرد و آن را نگه دارد.” این سود قابل توجهی را به همراه دارد ، اما سهامدار خرد باید مراقب باشد که چه سهم را با چه قیمتی خریداری می کند و همچنین سهم مورد بحث متعلق به چه صنعتی است و آینده آن صنعت چگونه خواهد بود.

دهقان دهنوی با بیان اینکه نمی توان صحبت کرد و آن را به همه سهامداران نسبت داد ، گفت: اگر سهامداران وجوه خود را در صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاری کنند ، در آینده ریسک کمتری سرمایه آنها را تهدید می کند و در میان مدت بازده معقولی از بازار کسب می کنند. ، اما اگر آنها به دنبال سرمایه گذاری مستقیم هستند ، باید همه مقوله هایی را که بر بازار تأثیر می گذارد ، در نظر بگیرند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر سهامداران انتخاب مناسبی برای سرمایه گذاری داشته باشند ، قطعاً سود خواهند برد و در غیر این صورت ، حتی اگر بازار رشد کند ، سهامدار متضرر می شود.

حمایت از سهامداران در روش سرمایه گذاری غیر مستقیم

وی با اشاره به اینکه سهامداران باید در انتخاب سهام و سرمایه گذاری خود مسئول باشند ، گفت: توصیه ما به سهامداران سرمایه گذاری غیر مستقیم است و سازمان بورس سعی می کند در روش سرمایه گذاری غیر مستقیم از سهامداران حمایت کند.

دهقان دهنوی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم نظارت را افزایش دهیم تا هیچکس قیمت ها را دستکاری نکند و تخلفی در بازار مشاهده نشود ، خاطرنشان کرد: ناشران را تحت فشار قرار می دهیم تا اطلاعات به روزتری از شرکت های موجود در بازار را منعکس کنند. بنابراین ، ما به سهامداران توصیه می کنیم فقط در انتخاب سهم بازار دقت کنند.

223225