چگونه صرافی های مجاز را تشخیص دهیم؟


این روزها که فعالیت مبادلات غیر مجاز هم برای ارزهای خارجی و هم ارزهای دیجیتالی گسترش یافته و سرمایه افراد تهدید می شود ، لازم است از این موضوع آگاه باشید که آیا صرافی مجاز به انجام معاملات اقتصادی و تجاری شما است یا خیر.

بدین منظور فرآیند استعلام صرافی های مجاز شامل مراجعه به وب سایت بانک مرکزی ، انتخاب گزینه نظارت بر بانک ها ، انتخاب گزینه بانک ها و موسسات مالی مجاز ، انتخاب گزینه مبادله و در نهایت مشاهده کلیه صرافی های مجاز است.

بر اساس آمار انجمن صرافان ، معادل 1243 صرافی دارای مجوز از بانک مرکزی هستند که از این تعداد 683 صرافی مجاز به فعالیت هستند.

چگونه صرافی های مجاز را تشخیص دهیم؟

همچنین از سال 1390 تا سال گذشته نزدیک به 3400 صرافی غیرقانونی و غیرقانونی شناسایی شده اند که بیشتر آنها متخلفان ارز در استانهای مرزی بوده و در معاملات غیرقانونی و کلاهبرداری مشغول بوده اند.

علاوه بر این ، از سال 1390 تا تیرماه سال جاری ، 1820 صرافی غیرقانونی در تهران و 1580 صرافی غیرقانونی در شهرها کشف شد. شده است.

از سوی دیگر ، پنج استان آذربایجان غربی ، کردستان ، خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بیشترین مبادلات غیرقانونی را دارند.

223227