10 کارشناس روند شاخص کل سهام را در هفته آینده پیش بینی کردند


در قالب س fiveال پنج گزینه ای از 10 کارشناس با سابقه بازار سرمایه کشور ، در مورد پیش بینی روند شاخص کل سهام در هفته آینده ، که منجر به چهارشنبه 8 سپتامبر 1400 می شود ، نظرسنجی انجام شد.

سوالات و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و مختصر کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازده هفتگی شاخص کل را در هفته آینده چگونه ارزیابی می کنید؟

1. مثبت. رشد بیش از 5 درصد

۲ مثبت رشد کمتر از 5 درصد

3. بدون تغییر چشمگیر

4. منفی. کاهش کمتر از 5 درصد

5. منفی. کاهش بیش از 5 درصد

نظر سنجی

جدول زیر همچنین توضیح می دهد که چرا کارشناسان گزینه ها را انتخاب کرده اند.

نام کارشناس شرح
آسایش کوروش گزینه دوم. من هنوز معتقدم که بازار در روند صعودی قرار دارد و با حجم هایی که هفته گذشته حرکت کرد ، به آرامی رشد می کند و شاخص سهام می تواند پیشگام این صعود باشد.
فردین آقابزرگی گزینه چهار به دلیل احتمال کاهش شدید نرخ ارز در پی مذاکرات سیاسی جاری با عربستان سعودی.
آراد پورکار گزینه سوم. پس از واکنش منفی به مقاومت 1580 ، بازار حدود 100000 واحد اصلاحی ایجاد کرد و مورد حمایت 1480 قرار گرفت. اما نکته ای در شاخص کلی وجود دارد که برای تأیید بازگشت شاخص ، محدوده 1530 باید به بالا شکسته شود. به دلیل اصلاح شدید ، انتظار دارم کمی بیشتر استراحت کنم و سهام مبادله شود.
علیرضا تاجبار گزینه دوم. با توجه به گذراندن دوره اصلاحات و عدم کاهش محسوس نرخ ارز و تداوم مبانی مثبت موثر بر بازار سرمایه ، انتظار می رود بازدهی این شاخص در هفته آینده مثبت باشد.
احمد جانجان گزینه سوم.
پیمان حدادی گزینه سوم. بازار در هفته جاری برای رشد یا بهبود بیشتر مردد است و نوساناتی را شاهد خواهد بود. بازار به دنبال این است که دلار بالای 27 هزار تومان تثبیت شود یا خیر.
مهدی قلی پور گزینه سوم. با توجه به احتمال تثبیت دلار در 27 هزار تومان ، ثبات قیمت های جهانی ، انتشار آمار عملکرد مردادماه شرکت هایی که عادی بودند و خطر بازار منفی با خبر اعلام سپرده بانک مرکزی ، که البته در عمل امکان پذیر نیست
وحید کشمیری پور گزینه سوم. با توجه به ابهام در مورد قیمت دلار در کوتاه مدت و رشد خوب قیمت سهام ، به نظر می رسد بازار باید کمی دست بدهد تا خود را برای رشد مجدد آماده کند.
محمدرضا صادقی مقدم گزینه دوم. با توجه به اصلاح قیمت سهام در هفته گذشته و معکوس شدن حرکت قیمت از نیمه دوم هفته یعنی سه شنبه و چهارشنبه ، به نظر می رسد این روند در این هفته نیز ادامه داشته باشد.
مهدی میرزایی

گزینه دوم. با توجه به فضای عدم قطعیتی که هفته گذشته به دلیل انتشار خبر عرضه سهام عدالت و انتشار اوراق با نرخ بهره بالا ایجاد شد ، به نظر می رسد در معاملات طی هفته آینده باید احتیاط کرد. این هفته بازار به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت تأثیر دو عامل قرار می گیرد: مخالفت وزارت اقتصاد با انتشار اوراق با نرخ بهره بالا و درخواست بانک مرکزی برای انتشار اوراق ، و تصمیم هر یک از آنها تعیین کننده است. با توجه به اینکه این روزهای اولیه دولت است ، به نظر می رسد آنها تمایلی به کاهش شاخص بازار سهام ندارند و بنابراین ، در نهایت بازار روند رشد خود را حفظ خواهد کرد.

با توجه به نتایج نظرسنجی و انتخاب 50 درصد از گزینه سوم (بدون تغییر قابل توجه) و 40 درصد از گزینه دوم (مثبت با رشد کمتر از 5 درصد) نمی توان چنین نوساناتی را در شاخص کل بعدی انتظار داشت هفته اما به نظر می رسد که شاخص کل حداقل هفته آینده کاهش نمی یابد.

223227