ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان حوزه تئاتر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



سیدعباس دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای برگزاری دوره های آموزشی مربوطه برای ارتقای کیفی آثار تولیدی استان،‌ هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقای سطح دانش وتخصص هنرمندان تئاتر عنوان کرد.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری هنرمندان و مجموعه وزارتخانه هستیم چرا که یکی از موضوعات مهم در برگزاری این دوره استقبال هنرمندان از کارگاه های آموزشی است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تاکید کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای رشد دانش و تخصص لازم است اما بدون تعامل و همراهی هنرمندان حوزه نمایش نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

وی در عین حال گفت: در سال‌جاری با برگزاری جشنواره های مختلف تئاتر، در کنار آن کارگاه‌های آموزشی برای علاقمندان این حوزه با حضور اساتیدشناخته شده نمایش برگزار شده است.

دهقان همچنین با اشاره به بزرگترین رویداد هنری استان گفت: بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران در اردکان از تاریخ یکم اسفند میزبان علاقمندان است.

وی کرد: بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می‌شود.

دهقان همچنین از حضور هنرمندانی از پنج کشور جهان در شهر اردکان خبر داد و گفت: در بخش ملل میزبان چهار نمایش از پنج کشور جهان هستیم.

به گفته معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در این بخش چهار نمایش از کشورهای آفریقای جنوبی، روسیه، یونان، ایتالیا و اسپانیا روی صحنه خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید