۸ ملاقات غیرمنتظره با فضایی‌ها در بازی‌های ویدئویی


بازی‌های ویدئویی رمز و رازهای تاریک و عجیب بسیاری را در دل خود پنهان کرده‌اند. رازهای تاریکی که شاید هیچ توضیحی برای بودن آن‌ها در دنیای بازی‌های ویدئویی وجود نداشته باشد و صرفا سبب ترسناک‌تر شدن دنیای بازی‌های ویدئویی شده‌اند. بازی‌سازها دوست دارند گاهی با قرار دادن چیزهای عجیب، دنیای بازی‌هایشان را مرموز کنند و در این بین؛ شما باید آمادگی رو به رو شدن با هرچیزی را داشته باشید. از ایستراگ‌های ترسناکی چون عروسک‌های جن‌زده بگیرید، تا زامبی‌ها و حتی ارواح!

منتهی فضایی‌ها شاید یکی از عجیب‌ترین چیزهایی باشند که بتواند آن‌ها را پیدا کرد. سفینه‌ها و آدم فضایی‌ها همیشه موضوعی سرگرم‌کننده برای ترساندن و یا شوکه کردن گیمرها بوده‌اند و بازی‌سازها نیز از این موضوع به خوبی آگاه هستند. بنابراین اگر شما نیز طرفدار بازی‌های ویدئویی هستید، در این مقاله همراه ویجیاتو باشید تا نگاهی به ۸ ملاقات غیر منتظره با فضایی‌ها در بازی‌های ویدئویی داشته باشیم که سبب تعجب تمامی گیمرها شدند.

فهرست محتوا
نمایش

Red Dead Redemption 2


راکستار استاد ترساندن گیمرهاست. در بازی‌های این استودیو شما باید خودتان را برای رو به رو شدن با هرچیزی آماده کنید و Red Dead Redemption 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست! اگر شما درست به بالای مزارع منطقه Emerald Ranch بروید، می‌توانید کلبه‌ی چوبی را پیدا کنید که ظاهرا سال‌هاست به حال خود رها شده. حال اگر شما به داخل آن کلبه بروید، می‌توانید یادداشتی را از گروهی عجیب پیدا کنید. گروهی که بنظر می‌رسد که دیگر خبری از آن‌ها نباشد.

مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | بهمن ۱۴۰۲آموزش خرید و اسمبل سیستم مناسب گیم با بودجه متوسط
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | بهمن ۱۴۰۲

در داخل متن آن یادداشت گفته شده که برای ارتباط گرفتن با فضایی‌ها باید یکسری کار خاصی را انجام دهید. اگر تمامی این کارها را به درستی به پایان برسانید و راس ساعت ۲ شب به این ناحیه برگردید، می‌توانید یکی از عجیب‌ترین صحنه‌های بازی را شاهد باشید و این صحنه چیزی نیست جز پرواز یک بشقاب پرنده غول‌پیکر درست بالای آن کلبه مخروبه درحالی که نور سبزش تمام کلبه را روشن کرده است!

Grand Theft Auto V


بعد از رد دد؛ نوبت به سری محبوب جی‌تی‌ای می‌رسد. وقتی بازی Grand Theft Auto V در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، چیزهای عجیب زیادی را در دنیای خودش پنهان کرده بود. از روح سرگردان زنی که به قتل رسیده شده بود بگیرید، تا هیولاهای دریایی! اما در این بین فضایی‌ها نیز چندان بی‌رنگ نبودند و حالا برخلاف سایر نسخه‌ها، فضایی‌ها به صورت رسمی در دنیای این بازی وجود داشتند و شما می‌توانستید با آن‌ها در روند داستانی بازی آشنا شوید. حتی استودیوی راکستار چند ایستراگ جالب را نیز درباره فضایی‌ها در بازی جی تی ای وی قرار داده بود.

منتهی غیر منتظره‌ترین ملاقات ما با فضایی‌ها در این بازی؛ درست در همان مرحله ابتدایی بازی رخ داد. زمانی که شما به همراه مایکل؛ ترور و دوستتان سوار ماشین می‌شوید تا از دست پلیس‌ها فرار کنید، باید از روی یک پل بگذرید و اگر بتوانید خودتان را به پایین آن پل برسانید، می‌توانید یک فضایی غول‌پیکری را پیدا کنید که ظاهرا زیر یخ‌های دریاچه مدفون شده است.

Animal Crossing: New Leaf


دیدن چیزهای ترسناک آن‌هم در دنیای بازی‌های نینتندو شاید عجیب‌ترین چیز ممکن باشد. اما باور کنید که در دنیای رنگارنگ بازی‌های نینتندو نیز گاهی می‌توان چیزهای عجیب پیدا کرد. در این میان؛ فرنچایز جذاب Animal Crossing که به عنوان یکی از جذاب‌ترین فرنچایزهای نینتندو شناخته می‌شود نیز رازهای تاریکی را در دل خودش پنهان کرده که فضایی‌ها تنها بخشی از آن هستند. اگر شما در بازی Animal Crossing: New Leaf که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد تلویزیون را راس ساعت ۳ و ۳۳ دقیقه روشن کنید، می‌توانید یک موجود فضایی را ببینید که چیزهای عجیبی می‌گوید.

مطلب پیشنهادی:مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟برای آن‌هایی که می‌خواهند سر از راز خالی شدن حجم اینترنتشان در آورند
مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟

منتهی هیچ چیز ترسناکی درباره این موجود فضایی وجود ندارد و او صرفا قصد دارد که با مخاطبینش ارتباط بگیرد. اما واقعا چرا باید چنین چیزی در دنیای یک بازی کودکانه وجود داشته باشد و چرا باید راس چنین ساعتی از تلویزیون پخش شود! آیا راز تاریکی درباره این بازی وجود دارد که ما هنوز آن را کشف‌ نکرده‌ایم؟ این سوالیست که متاسفانه درحال حاضر جوابی برایش نداریم.

Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story


بازی Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های ویدئویی از دنیای ماریو بود که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ توسط نینتندو ساخته شد. این بازی به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo DS ساخته شده بود و یکی از بهترین بازی‌های آن دوره بود. اما در زیر کالبد رنگارنگ این بازی؛ چیزهای ترسناک بسیاری مخفی شده بودند.

در دنیای این بازی شما می‌توانید در یکی از راهروهای Bowser؛ چند موجود فضایی عجیب را پیدا کنید که ظاهرا به دنیای ماریو حمله کرده‌اند و می‌خواهند آن‌جا را تصاحب کنند. متاسفانه اطلاعات چندانی درباره این موجودات دردسترس نیست و ما دقیقا نمی‌توان که چرا باید چنین چیزی در بازی Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story وجود داشته باشد.

Outlaws


در اوایل دهه ۹۰ میلادی؛ بازی‌های شوتر اول شخص به محبوییت بزرگی رسیدند. فرنچایزهایی چون Duke Nukem و یا سری Doom جزو بازی‌هایی بودند که در آن زمان تبدیل به پادشاهان بلامنازع صنعت بازی‌های ویدئویی شده بودند. اما در این میان؛ یک فرنچایز دیگر نیز وجود داشت که در کنار Duke Nukem و Doom در حال تاریخ‌سازی بود. فرنچایزی که علی‌رغم پتانسیل‌های خوبی که داشت، هرگز آن‌طوری که لایقش بود، دیده نشد.

مطلب پیشنهادی:جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰به کمک نیاز دارید؟ سری به این پاسخ‌ها بزنید!
جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰

روی صحبتمان با فرنچایز جذاب Outlaws است که متاسفانه سال‌هاست دیگر از آن خبری نیست. اما این نسخه اول بازی یکی از عجیب‌ترین چیزها را درباره فضایی‌ها در دل خودش جای داده است و آن‌چیز؛ چیزی نیست جز تصویر ۲ فضایی که با اره‌ای بزرگ، درحال آزمایش روی یک گاو هستند! اما واقعا چرا باید چنین چیزی در دنیای این بازی وجود داشته باشد؟

The Dark Pictures Anthology: House of Ashes


The Dark Pictures Anthology: House of Ashes یکی از ترسناک‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ بود که توسط استودیوی Supermassive Games ساخته شد. عنوانی که درست به محض انتشارش؛ با موفقیت‌های بسیاری رو به رو شد و فورا تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های آن زمان شد که دست روی ایده خلاقانه‌ای برای ترساندن گیمرها گذاشته بود. در طول گیم‌پلی این بازی ما با هیولاهایی رو به رو هستیم که چیزی شبیه زامبی و خون‌آشام‌ها هستند.

اما وقتی به انتهای بازی The Dark Pictures Anthology: House of Ashes می‌رسیم؛ در یک پلات توئیست عجیب مشخص می‌شود که این هیولاهای باستانی نه‌تنها خوش‌‌آشام و زامبی نیستند؛ بلکه یک گونه از موجودات فضایی‌اند که توسط انگلی فرازمینی آلوده شده‌اند و سفینه‌شان روی زمین سقوط کرده و حالا در میان انسان‌ها حضور دارند و زمین را تحت کنترل گرفته‌اند.

Stardew Valley


بازی Stardew Valley در نگاه اول؛ ابدا بازی ترسناک و عجیبی بنظر نمی‌رسد. اما باور کنید که درست در زیر چهره معصوم این بازی، رازهای ترسناکی مدفون شده که شاید کسی انتظارشان را نداشت و یکی از این رازها، درست مربوط به ملاقات ما با فضایی‌ها در Stardew Valley می‌شود. درواقع این احتمال اتفاق افتاد این راز بقدری کم است که بسیاری از گیمرها از وجود آن بی‌خبرند.

مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت | بهمن ۱۴۰۲بهترین سیستم گیمینگ با بودجه پایین
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت | بهمن ۱۴۰۲

راستش را بخواهید، تنها ۰.۰۰۱ درصد احتمال دارد که شما در آخرین روز این بازی در محوطه مزرعه‌تان یک کپسول عجیب و غریب را پیدا کنید. کپسولی که درواقع یک وسیله نقلیه برای فضایی‌هاست و به شما اجازه می‌دهد تا با آن‌ها ارتباط بگیرید. پس اگر تاکنون چنین چیزی را در Stardew Valley ندیده‌اید، چندان جای نگرانی نیست.

Super Mario 3D Land


باز هم یک بازی دیگر از دنیای استودیوی نینتندو! روی صحبت ما با عنوان دوست داشتنی Super Mario 3D Land است که شاید یکی از کمتر دیده‌شده‌ترین بازی‌های استودیوی نینتندو باشد، اما ایستراگ جالبی را در دنیای خودش پنهان کرده است. بازی Super Mario 3D Land در سال ۲۰۱۱ برای کنسول نینتندو 3DS منتشر شد و علی‌رغم پتانسیل‌های خوبی که داشت، هرگز آن‌طوری که باید دیده نشد.

Super Mario 3D Land یکی از عجیب‌ترین ملاقات‌های ممکن را با فضایی‌ها در دل خودش جای داده. ماجرا از این قرار است که در یکی از مراحل این بازی شما می‌توانید با استفاده از یک عینک مخصوص؛ آسمان را تماشا کنید. درواقع اگر دوربین بازی را به سمت راست ببرید، می‌توانید یک بشقاب پرنده کوچکی را ببینید که در آسمان این بازی درحال پرواز است.

دیدگاهتان را بنویسید